![]() ![]() | ![]() | |||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
![]() |
Thomas Jerome Seabrook: Bowie v Berlíně
Knížka je napsána hezky, ale musíme přelouskat celou její třetinu, než se s Bowiem (po boku Iggyho Popa) do smrkáme až do Berlína. V té době už víme docela detailně o paranoických stavech Davida vážícího necelých čtyřicet kilo, který v obavě před prokletím schovává moč do lednice ve svém bytě v Los Angeles, sleduje v noci UFO a studuje Kabalu. Stihomam ani deprese způsobená příliš mnoha lajnami kokainu mu však nezabrání v tvůrčí explozi, ba naopak jej bičuje k horečnému skládání a nahrávání. Berlínská zašlá dekadence a otevřená atmosféra jej začnou lákat po krátkém setkání s novelistou Christopherem Isherwoodem. V roce 1976 se stěhuje nejdříve do Švýcarska a posléze do německé metropole. Vzniknou tři alba „berlínského triptychu“ – Low Heroes a Lodger, ovlivněná krom jiných i německými Kraftwerk. Neu! a Can. Spolupráce s enem, Alomarem, Frippem a hlavně producentem Viscontim přináší úrodu v podobě přelomové hudby, která inspiruje kapely jako Joy Division, Radiohead, Ultravox, Depeche Mode, Nine Inch Nails a mnohé další. Knížka analyzuje jednotlivé písně a popisuje jejich vznik. Například pohled z okna studia Hansa (kde nahrávali třeba takoví Boney M) na demarkační zeď dá podnět k textu skladby Heroes. Rock & Pop, č. 8, srpen 2013 | ![]() |
![]() | ||
© 1991-2024 VOLVOX GLOBATOR | ![]() |